Päivä 1 - Esittele itsesi




Olen 24-vuotias (syksyllä 25) tyttönen, ja asustelen tällä hetkellä Joensuussa yhdessä kihlattuni/avomiekkoseni Timon kanssa. Kotoisin olen pieneltä paikkakunnalta, pienestä maalaiskylästä. Äitini on eläkkeellä oleva maatalouslomittaja, joka asustelee nykyään kirkonkylällä ja isäni oli sekatyömies, joka oli koko minun muistamani ajan sairaseläkkeellä, kunnes kuoli keuhkosyöpään noin puolitoistavuotta sitten syksyllä 2010. Heistä saatan kertoa sitten myöhemmin, kunhan siihen osaan asti päästään.

Se niistä taustatiedoista. Tällä hetkellä opiskelen Itä-Suomen yliopistossa, tarkemmin sanottuna Joensuun osassa yliopistoa pääaineenani historia, ja suuntauksenani aineenopettaja. Suurin osa harjoitteluistani on tulossa ensi lukuvuodelle. Muutenkin opiskelut alkavat olla jo paremmalla puolellaan, eli enää minulla on jäljellä jonkin verran sivuaineita, suurimpana tosiaan se kasvatustiede, ja sitten gradu. Niin ja toinen vaadittavista enkun kursseistakin puuttuu. Historiaa päädyin opiskelemaan pitkän mutkan kautta. Alunperihän olisin halunnut toimittajaksi mutta kun se haave jäi, tilalle tuli historia. Opiskelin historiaa ensin lukuvuonna 2006-2007 Joutsenon opistossa perusopintojen verran. Joensuun yliopistoon pääsin vasta toisella yrittämälläni vuonna 2008, ja siitä lähtien olen täällä opiskellut ja asunut. Historia on ollut aina lähellä sydäntäni, ja haluan työskennellä ujoudestani huolimatta ihmisläheisessä työssä, sillä pidän ihmisistä. Siksi siis ammativalintani. En tosin ole vielä varma, onko opettajan ammatti se minun juttuni. Luulen että näen sen vasta harjoittelussa.

Luonteeltani olen ujo vieraiden ihmisten parissa mutta niiden kanssa, jotka olen jotenkin oppinut tuntemaan, hyvinkin seurallinen ja vilkas sekä puhelias. Myönnän kyllä että kärsin ehkä lievästä sosiaalisten tilanteiden pelosta, etenkin uusien ihmisten suhteen. En kuitenkaan aio antaa sen vaikuttaa siihen, etten saisi unelmiani toteutettua. Pidän pelleilystä, kuten kuvasta näkyy, ja osaan olla hauska tuttujen seurassa. Olen toisaalta myös pohdiskeleva luonne, joten viihdyn hyvin yksinkin. Osaan olla yllättävän äkkipikainen. Suutun nopeasti mutta lepyn melkein yhtä pian. 

Harrastuksiini kuuluu lukeminen, kirjoittaminen, satunnainen lenkkily, elokuvien katseleminen yms. Yritän tosin tässä aloitella kirjeenvaihto harrastusta, sillä olen jo pitkään miettinyt, että se voisi olla kivaa.  En ole siinä tosin vielä päässyt hyvin vauhtiin. Tykkään myös pelailla lautapelejä, ja myös tietokone- sekä pleikkaripelejä. Luen kaikenlaisia kirjoja ja leffamakukin sisältää monenlaisia leffoja. Tosin kaikki  fantasia-aiheinen on etenkin mielenkiintoista. Mitähän muuta...musiikillisesti olen aika kaikkiruokainen, tosin eniten tulee kulutettua Rock-henkistä musiikkia. Tykkään myös suomirockista. Kaiken tämän muun lisäksi tulee katseltua erilaisia tv-sarjoja aika paljon.



Siinäpä jonkinlainen esittely. Lisää tietoja tulenee seuraavien tätä haastetta koskevien postausten ilmestyessä. Toivottavasti edes joku jaksoi lukea tämän loppuun.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Söpö kettutyttö vai femme fatale?

Joulukalenteri luukku 8: Pokemon suklaajoulukalenterin luukku 8

Sotkuinen (ja" ruma") totuus elämästäni