10 (uutta) faktaa minusta



Taas tekee mieli kirjoittaa, vau! Tällä kertaa ajattelin tehdä jälleen uuden faktapostausken, koska kukapa ei rakastaisi lukea turhaa nippelitietoa, joka koskee minua. Hah. Itse rakastan lukea muiden blogeista erilaisia faktoja ja asioita heistä ja heidän elämästään. Tällä kertaa tarjoilenkin teille itsestäni kymmenen aivan uunituoretta, ennenkuulumatonta faktaa höystettynä yhtä monella selfiellä. 
:D 


1. Olen tehnyt tänä syksynä paljon uusia asioita. Olen aloittanut Saksan opinnot kymmenen vuoden tauuon jälkeen aivan alkeista, olen tutustunut uusiin ihmisiin ja olen käynyt ammativalintapsykologilla. Siinä on jo aikamoinen määrä uusia juttua.

2. Kirjastosta on tänä syksynä tullut hengailupaikka numero ykkönen minulle. Jotenkin kirjahyllyjen välissä haahuilu ja kirjan selkämysten hiplailu luo rauhallisen ja hyvän fiiliksen sieluuni. Kirjastossa löytyy myös erilaisia soppia, joissa voi lukea tai vaikkapa kirjoittaa. Ja kyllä muuten on helpompi keskittyä. Lisäksi lähikirjastossani on kohtuuhintainen ja mukava kahvila, johon voi istahtaa kupposelle.   



3. Kirjastoon liittyen mutta kuitenkin omana erillisenä faktanaan voin kertoa sen, että olen kirjahullu. Olen ollut sitä ehkä aina mutta nyt viime aikoina asiat ovat lähteneen lapasesta kirjojen kanssa monessa eri suhteessa. Olen ostellut uusia kirjoja henkilökohtaisiin kokoelmiini niin kirppareilta, Adlibriksestä, Suomalaisesta kirjakaupasta kuin myös marketeista. Tein pari kirjaostosta myös Helsingin matkalla Akateemisesta kirjakaupasta. Omien kirjojen lisäksi minulla on aina pinokaupalla kirjastosta lainattuja kirjoja, ja jokaisella kirjastoreissulla lainaan aina monta lisää.



4. Olen jo pidemmän aikaa miettinyt, että ehkä historian aineenopettajana työskentely ei olisikaan se minun juttuni. Ammatinvalintapsykologilla käyminen vain vahvisti tätä tunnetta. Toki mitään ei voi koskaan laittaa täysin pois laskuista, joten varaan oikeuden vielä muuttaa mieltäni. Tällä hetkellä minua kuitenkin houkuttaisi enemmän sekä museoala että kirjastoala.

5. Minua odottaa kesällä täysin uudenlainen kokemus. Hommasimme erään ystäväni kanssa liput Ed Sheeranin keikalle. En ole koskaan ollut suuren kansainvälisen musatähden keikalla, joten olen erittäin innoissani ja ehkäpä hieman jännittynytkin asian suhteen. Vielä on paljon hoidettavaa ennen keikkaa kuten majapaikan etsiminen, junalippujen hommaaminen jne. Jokatapauksessa odotan innolla päivämäärää 24.7.2019  sillä silloin jorataan Edin tahtiin ;)


6. Tähän mennessä paras katsomani elokuva tältä syksyltä on ollut Venom. Pidin siitä hurjan paljon, ja rakastan sitä Eminemin samannimistä biisiä, joka soi lopputekstien aikana. Luulen kuitenkin, että Fantastic Beast, jota mennään katsomaan näillä näkymin sunnuntaina tulee menemään Venomin edelle.




7. Bujoilun harrastaminen on tehnyt minusta ihmeellisen tussihamstraajan. Vähän kerrassaan olen ostellut tussipakkauksia niin, että tällä hetkellä minulla on erilaisia tusseja (sisältäen sekä isompia, että pienempiä paketteja) 8 pakettia. 

8. Muistikirja-addikti olin jo ennen bujoilua. Niitäkin minulla löytyy useampia eri tarkoituksiin, ja ostan uusia aina varastoon kun löydän jonkun hienon. Jossain vaiheessa voisin esitellä täällä blogissakin hienoimmat yksilöt :D


9. Olen löytänyt viime aikoina rakkauden kahteen uuteen väriin etenkin mitä tulee vaatakaappiini. Toinen niistä on vanha suosikkini violetti eri sävyissään, joka viime vuosina on väistynyt mustan ja tummansinisen sekä valkoisen tieltä. Nyt violetti taas houkuttaa ja olen täydentänyt kaappiani muutamalla violetilla tulokkaalla. Toinen uusi väri, josta taas en kuvitellut koskaan pitäväni (etenkään päälläni) on keltainen. Vaivihkaa ja hiipien keltaiset vaatakappaleet ovat vallanneet tilaa garderobissani. 


10. Olen aina ollut kaikkiruokainen musiikin suhteen. Tänä syksynä uudeksi villityksekseni on tullut kuunnella 80-luvun musiikkia. Olen aivan hulluna siihen ja kuuntelen monesti soittolistoja Spotifysta, jotka sisältävät sen vuosikymmenen musiikkia.


Huh. Kymmenen uuden faktan keksiminen teki tiukka mutta onnistuin siinä! Taputus omaan selkääni ja kohti uusia puuhia. Palataan jälleen seuraavan postauksen parissa. Milloin se postauskärpänen nyt sattuukaan seuraavan kerran puraisemaan.











Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Söpö kettutyttö vai femme fatale?

Joulukalenteri luukku 8: Pokemon suklaajoulukalenterin luukku 8

Sotkuinen (ja" ruma") totuus elämästäni