Pohdiskelua

Olen pohdiskelevaa tyyppiä. Tykkään miettiä asioita. Etenkin tykkään miettiä asioita,joita haluaisin saavuttaa. Tulevaisuuden pohtiminen voi olla älyttömän hauskaa,siinä missä ahdistavaakin. Ennen kaikkea se on kuitenkin välillä hyvinkin tarpeellista.

No,mitä sitten haluaisin saavuttaa? Päällimmäisenä mielessäni siintää tietenkin valmistuminen. Enää puuttuisi se iso G eli gradu,ja muutama irtokurssi. Gradu on jo yksinään pelottava. Irtokursseista kammoan eniten kansantaloustieteen peruskurssia,jota olen yrittänyt jo kolmena eri lukuvuonna suorittaa,eikä se vain meinaa onnistua. Halu valmistumiseen on suuri mutta pelkään että siitä ja siihen pyrkimisestä tuleva ahdistus vie halusta voiton.

Toinen suuri tavoitteeni on laihtua normaalipainoiseksi.Olen yrittänyt sitä noin tuhat kertaa, ja aina ne kilot mitkä olen onnistunut pudottamaan,ovat tulleet takaisin kera kaverien. Tiedän,että elintapojeni tulisi muuttia pysyvästi terveellisiksi,että saisin painon pois ja pysymään poissa. Pelottaa,vaan ettei henkinen kapasiteettini riitä siihen.

Kolma suuri haaveeni on kirjoittaa romaani. Kaunokirjallinen teos,ainakin 100 sivua pitkä. Tässä tavoitteesda pelkään eniten sitä että olen liian laiska moiseen. Etten ole tarpeeksi pitkäjänteinen kirjoittaakseni kokonaista romaania.

Kaikki kolme edellä mainitsemaani tavoitetta ja haavetta on epäilyksistäni huolimatta saavutettavia,jos minussa vai riittää sisua ja jaksamista niiden toteuttamiseen. Voin kuitenkin vain yrittää saavuttaa nuo kaikki asiat. Ja niin aion tehdä. Ehkä jo vuoden päästä tästä päätöksestäni olen saanut näitä haaveita ainakin eteenpäin. Sen ainakin tiedän,että ensimmäinen näistä,eli valmistuminen,tulee olemaan silloin saavutettu.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Söpö kettutyttö vai femme fatale?

Joulukalenteri luukku 8: Pokemon suklaajoulukalenterin luukku 8

Sotkuinen (ja" ruma") totuus elämästäni