Miten meitsi meikkaa



Olen pitkään miettinyt tämmöisen meikkipostauksen tekoa. Eli siis sellaista postausta, missä näytän vaihe vaiheelta sen, miten minä meikkaan. No, joka väliavaiheesta ei nyt tullut kuvaa, ja muutenkin piti pitkään miettiä näiden kuvien jälkeen teenkö tämän postauksen vai en. Koska näytän aika omituiselta näissä kuvissa, tai ainakin noissa, joissa olen ilman silmälaseja. Tukkakin on huonosti, .iiiiik! 

Sitten kuitenkin ajattelin, että en jaksa enää ottaa uusia kuvia, olen ottanut jo nimittäin kerran aiemmin tällaista postausta ajatellen sarjan kuvia mutta en ollut niihin tyytväinen. Tulin siihen tulokseen, että en olisi täysin tyytyväinen kuviin, vaikka ottaisin ne tuhat kertaa, joten antaa sitten mennä. Älkää välittäkö huonosti olevista hiuksistani tai juurikasvusta. : D Ensiviikolla aion taas värjäillä niitä, enkä yleensä lähde noin huonolla tukalla ulos. Itseasiassa otin meikkasin vain huvikseni ja vähän tätä postausta silmällä pitäen. Jospa sitä menisi nyt itse asiaankin. Eli miten meikäläinen laittaa nassunsa. Alla olevassa kuvassa on kaikki tarvikkeet, joita käytin. Eli siis aina kun jaksan meikata ihan kunnolla käytän kuvassa näkyviä tuotteita.



Tässä kuvassa minulla ei ole naamassani mitään muuta kun kosteusvoide, jona käytän nykyään tuota Nivean Soft-voidetta, joka käy niin käsille, vartalolle kuin kasvoillekin. Itse käytän sitä kasvorasvana, koska käsirasvoja minulla on muitakin ja muuten en yleensä jaksakaan rasvailla. Joskin olen miettinyt, että voisin joskus ostaa sitä suihkussa laitettavaa kosteusvoidetta vartalolle, mutta se ei nyt liity tähän asiaan : D


Seuraavissa kahdessa kuvassa olen laittanut BB-voidetta, puuteria ja poskipunaa. BB-voiteena minulla on tällä hetkellä tuota Garnierin Miracle Skin Perfectoria. Levitän sitä yleensä sormin. Puuterina minulla on aina Rimmelin Stay Matte -puuteria, jota levitän puuterihuiskulla. Poksipunaa olen alkanut käyttämään vasta tänä kesänä, ja yleensä se on tuosta H&M:n meikkipaletista tuota vaaleanpunaista poskipunaa, jonka levittämseen minulla on oma huiskuni, joka näkyy tuolla ensimmäisessä kuvassa pystyssä.



Kun olen pakkeloinut naamani, on aika tehdä rajaukset silmiin. Itse teen rajaukset yleensä vain silmien ulkonurkkiin, koska vähempi on kaunista ja niin edespäin. Kajaalina minulla on nykyään Lumenen kajaali.


Tällä kertaa tein silmämeikkini loppuun käyttäen H&M:n paletin violetteja sävyä. Ensin metallista luomiväriä kulmaluulle.


Sitten kimaltelevaa väriä liikkuvalle lomelle kokonaisuudessaan.


Tämän jälkeen tummempaa mattaväriä laitan silmäluomen liikkuvan osan päälle tuonne silmän sisänurkaan. Sen jälkeen onkin vuorossa ripsien taivutus ja ripsiväri. Nyt ei ole taas mennyt nappiin ripasrin kanssa. Jostain syystä silmäripseni haluavat taipua alaspäin niin paljon, ettei taivuttaminenkaan aina luonnistu. Joko minulla on käytössäni ripsilleni soveltumaton ripsari tai en yksinkertaisesti vain osaa. Tosin peilistä katsoen ripsivärit näyttävät jostain syystä aina paremmila kuin nässä kuvissa.


Sitten viimesisenä käytän usein jotain huulituotetta. Tällä kertaa käytössäni on tuo Maybelinen Baby Lips pinkkinä. :)

Lopputulos näyttä tietenkin rillien kanssa vähän erilaiselta. : D Tätä postausta tehdessäni olen huomannut, että minä todella pidän silmälaseistani vaikka välillä niiden pitäminen ahdistaa. Näytän ne päässä kuitenkin enemmän omalta itseltäni. Ilman rillejä näytän vain möylältä : D Minusta kakkulat jotenkin sopivat kasvoihini. Pitäisi muuten uudet rillit ostaa jossain vaiheessa, nämä on jo abouttiarallaa kuusi vuotta vanhat, ja ainakin kehysten maalipinta on kärsinyt.


Sellaiset meikit länttäilen siis naamaani useimmiten. En ole mikään erityisen taidokas meikkaaja mutta kokeilemalla ja harjoittelemalla sitä oppii. Meikkaaminen on useimmiten kivaa. Tosin sisäinen neitini on heräillyt vasta tässä parikymmpisenä ollessani. Esimerkiksi lukiossa en jaksanut meikata juuri ollenkaan. : D Niin se ihminen muuttuu. Osaan kyllä mennä ilman meikkiäkin ihmisten ilmoille. Meikkaaminen ei ole mikään pakollinen toiminto minulle, ja joskus skippaan sen kokonaan. Useimmiten meikkaaminen kuitenkin rauhoittaa minua, joten etenkin jännittäviin tilanteisiin tulee aina meikattua.

Kommentit

  1. Moi :) oikein kiva meikki, mutta saanko antaa vinkin? Kannattaa häivytellä luomivärien rajat piiloon :) violetti luomiväri sopii sulle mainiosti.

    VastaaPoista
  2. Vinkit kelpaa aina koska en oo mikään spertaidokas meikkaaja :D

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Söpö kettutyttö vai femme fatale?

Joulukalenteri luukku 8: Pokemon suklaajoulukalenterin luukku 8

Sotkuinen (ja" ruma") totuus elämästäni