50 faktaa minusta

Ajattelin nyt alkuun  kirjoittaa tänne 50 faktaa itsestäni, jotta se mysteeri, joka olen minä avautuisi hieman :D Teen jossain vaiheessa luultavasti toisen tällaisen mutta nyt saavat nämä 50 faktaa riittää. Kukaan ei ehkä näitäkään jaksa kaikkia lukea... ajatuksena nyt olisi kuitenkin tällä tavalla hieman esitellä itseäni hieman tarkemmin.




      1. Koko nimeni on Katja Sonja Anneli
             2. Etunimeni ja toinen nimeni on tarkoituksella valittu venäläisperäisistä nimistä.
             3. Lisäksi sain vielä kolmannen nimen, koska se on sylikummini toinen nimi.
             4. Olin pitkään tyytymätön etunimeeni.
5. Nykyään pidän nimestäni, ja lupaan että tämä oli viimeinen siihen liittyvä fakta tässä postauksessa.
6. Pienenä toiveammattini oli näyttelijä
7. …yläasteella se muuttui toimittajaksi
8. Lukion jälkeen hainkin Tampereelle opiskelemaan tiedotusoppia, pääsykokeissa tosin huomasin, että ehkä se ei olekaan unelma- ammattini, vaan pitäisi keksiä jotain muuta.
9. Luonnollinen valinta olikin sitten historia, koska olen ollut aina erittäin kiinnostunut siitä, ja koulumenestyksessäni se oli paras aineeni
10. Valintaa helpotti päätökseni mennä opiskelemaan historiaa Joutsenoon kansanopistoon, siellä tein historian perusopinnot.
11. Joensuun yliopistoon pääsin kuitenkin sisälle vasta toisella yrittämällä
12. Vietinkin Joutsenon jälkeen välivuoden olemalla puoli vuotta kouluavustajana syntymäpaikkakuntani ala-asteella, tarkemmin 1-2 luokilla
13. Olen tiennyt koko sen ajan, jonka olen opiskellut historiaa, että haluan nimenomaan opettajaksi
14. En kuitenkaan jättäisi laskuista pois sitä ettenkö joskus voisi jatkaa lisensiaattiin tai jopa tohtorin väitöskirjaan asti.
15. Vihaan matematiikkaa, enkä osaa laskea yksinkertaisiakaan laskutoimituksia kovinkaan hyvin
16. … tämä on huono asia, sillä historian ja yhteiskuntaopin opettajuus kulkee käsikädessä, ja yhteiskuntaopissa pitäisi osata opettaa niitä joitain yksinkertaisia laskutoimituksia
17. Syy miksi pidän historiasta niin paljon, on se että historia on usein tarinamuotoista
18. Aivoni ovat hyvinkin tarinankerrontaan orientoituneet
19. Tarinat kaikissa muodoissaan ovat kiinnostaneet minua aina
20. Osasin pienenä kuulemma monia minulle ääneen luettuja satuja ulkoa, ja kerroin niitä omin
sanoin
21. Muistan leikkineeni joskus Lumikkia syödessäni omenaa
22. lempihedelmäni on ehkä kuitenkin satsuma
23. Tykkään kirpeistä mauista, kuten myös suolaisista ja makeista
24. Olen ylipäänsä hyvin kompleksinen henkilö, sillä innostun monista asioista yhtä aikaa.
25. Olen temperamentiltani aika ärhäkkä
26. Temperamenttini äkkipikaiset ja tulisieluiset puolet tulevat tosin esiin vain sellaisten ihmisten kanssa, jotka tunnen hyvin
27. Tuntemattomia ja puolituttuja kohtaan olen hieman ujo
28. Haluaisinkin parantaa sosiaalisia taitojani, ja uskaltaa puhua enemmän ihmisille
29. Viihdyn ihmisten seurassa mutta nautin myös paljon olla yksin
30. Olen eläinrakas
31. Haluaisin ehkä joskus ottaa kilpikonnan
32. Koirakin olisi ihana, mutta poikaystävä on niille allerginen, joten sellainen ei tule kysymykseenkään
33. Ellei sitten joskus olisi varaa sellaiseen allergiaystävälliseen koiraan kuin Labradoodeli..
34. Perheessäni oli joskus kaksi perhoskoiraa, molemmat ovat valitettavasti jo kuolleet L
35. Tykkään pelata lautapelejä
36. Musiikkimakuni on aika laaja
37. Tosin en tykkää örinähvistä, räpistä tai r&b musiikista, muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta
38. Pitkäaikaisin lempibändini on cmx
39. Cmx:n musiikissa tykkään eniten sanoituksista
40. Tykkään kaikesta yliluonnollisesta niin elokuvissa, kirjoissa kuin sarjoissakin
41. Fantasiakirjallisuus on parasta mitä teidän, vaikka luen paljon muunkinlaista kirjallisuutta
42. Tykkään kaikista vuodenajoista, mutta syksystä ehkä eniten.
43. Lempivärini on sininen.
44. Rakastan kaikenlaisia pehmoleluja
45. Olen perusluonteeltani sellainen haaveileva ja pohdiskeleva romantikko
46. Juon sekä kahvia, että teetä
47. Punaviini on mielestäni hyvää, valitsen sen aina mieluummin kuin valkoviinin
48. valkoviinikin on tosin joskus ihan hyvää
49. En voisi elää ilman suklaata
50. Haluaisin kirjoitta novelleja mutta minulla ei ole tällä hetkellä aikaa sellaiseen

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Söpö kettutyttö vai femme fatale?

Joulukalenteri luukku 8: Pokemon suklaajoulukalenterin luukku 8

Sotkuinen (ja" ruma") totuus elämästäni