Samsung Galaxy S III Mini


Kun puhuin edellisessä postauksessa isosta lahjasta, jolle omistaisin aivan oman postauksensa myöhemmin, puhuin uudesta puhelimestani, jonka Timon vanhemmat ihanina ihmisinä ostivat minulle synttäri/valmistujaislahjaksi. Edellinen puhelin alkoi nimittäin temppuilemaan, olihan se Timon vanha. ja minullakin ollut jo useamman vuoden käytössä.

Sain siis hyvin tärkeän ja käytännöllisen lahjan. Uusi puhelimeni ei ole mikään uusin malli mutta se on todella hyväksi todettu, ja hieno puhelin. Samsung Galaxy III S mini. Jolle ei muuten Joensuun Prismassa ollut myynnissä ollenkaan kuoria tai suojapusseja, koska "se on jo niin vanha malli". Timo on onneksi luvannut tilata minulle netistä suojakotelon myöhäiseksi synttärilahjaksi jossain vaiheessa.

Halusin tehdä puhelimestani oman postauksen, koska halusin hieman esitellä myös sitä, minkälaisia appseja käytän itse arjessani. Samalla voimme ihailla puheliman muotoa ja mallia :D No ei..paitsi jos haluatte :D


Ensimmäisellä sivulla minulla on käytössä pari pienoisohjelmaa. Sää ja kellonaina omanaan, ja aktiiviset sovellukset-ohjelma jonka avulla sovellukset eivät unohdu niin helposti auki turhan takia taustalle. Etusivulta löytyvät myös Play-kauppa ja Chrome-selain muiden perusjuttujen lisäksi. Suosittelen kyllä Chromen lataamista Play-kaupasta, sillä se toimii hieman jouhevammin kuin puhelimen oma Internet-selain.


Kun etusivulta valitaan kohta sovellukset,on niitä monella eri sivulla. Ensimmäisellä sivulla on lähinnä puhelimen omia sovelluksia, joita käytän lähunnä kamera, galleriaa, kelloa ja kalenteria. Myös Chrome löytyy sieltäkin.


Toisen sivun sovelluksia en yleensä  käytä. Tosin myös siellä näkyvät sellaiset perusjutut kuin alkuvalikossanikin, eli puhelin, tekstiviesti ..jne. Niitä tietenkin käytän, koska nehän ovat puhelimen perinteisiä toimintoja (no shit shelrlock) :D


Kolmannella sovellussivulla ovat sitten ne appsit, joita käytän eniten. Siellä on myös pari peliä, jota en juurikaan pelaa. Pitäisikin joskus ehkä poistella niitä.

Tärkeitä appseja minulle:

Aivan ylhäällä ;YouTube ja Blogger
Kakkosrivilla: Wikipedia ja WhatsApp
Kolmannella rivillä; Instangram
Alimmalla rivillvä; Facebook, Facebookin Messenger, Spotify


Instangramin olen tehnyt vasta tällä uudella puhelimella ja olen kuvaillutkin sinne nyt ahkerasti (nimellä narseska). WhatsApp on kätevä chatti-ohjelma ja etenkin erään ystäväni kanssa kommunikoimme aina sen kautta. Halvempaa kuin tekstiviestit. Se taitaa tällä hetkellä olla vielä täysin ilmaista. Facebook-addiktina minulla täytyy tietenkin olla senkin mobiiliohjelma puhelimessani, ja samalla olen ollut melkeinpä pakotettu asentamaan myös sen oman messengerin puhelimeeni. Spotify on uusin asia, ja siihen olen aivan rakastunut. Itse käytän vielä toistaiseksi ilmaisversiota, jossa ärsyttävin puoli puhelimella kuunnellessa on se, että silloin ei voi vaihtaa itse kappaletta, eikä se soita valittua albumiakaan järjestyksessä vain hyppien satunnaistoistolla, Eikä ne mainoksetkaan niin ihani ole :D Bloggerin pienoisohjelmalla taas olen tehnyt kännykällä postauksia blogiini. Ihan kätevää sekin.

Takakannessa näette tietenkin kameran, ja salaman. Salama onkin aika hieno juttu minulle, koska entisessä puhelimessani ei sellaista ollut.


Tällainen mukava puhelin minulla nyt sitten on. Entiseen verrattuna voisin sanoa senkin hyvän puolen, että tämä on pienempi, ja silti esimerkiksi blogien lukeminen on nautinto näinkin pieneltä näytöltä.Itse en juurikaan pelaa puhelimella, sillä Timolla on Tabletti, jota minäkin saan käyttää, ja sillä on helpompi ja kätevämpi pelata ;) Mutta siitä sitten lisää joskus muulloin. ;)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Söpö kettutyttö vai femme fatale?

Joulukalenteri luukku 8: Pokemon suklaajoulukalenterin luukku 8

Sotkuinen (ja" ruma") totuus elämästäni