The G-word

Kuten olen maininnut tänä syksynä täällä blogissanikin, on minun opinnoissani nyt se aika, kun on käytävä The G-wordin kimppuun. Suomeksi sanottuna siis olen aloittanut sen suurimman opiskelu-urani työn tekemisen eli gradun työstämisen (mitä nyt gradusitoumus on edelleen tekemättä). Minulla on ollut hieman käynnistymisvaikeuksia koko asian suhteen vaikka olen tavannut ohjaajani jo muutaman kerran. Aihekin on selvillä, samoin lähteistö sekä tekemistapa noin suunnilleen. Siksi ajattelinkin luoda blogiin oman kategorian The G-word -tunnisteen alle. :D 

Eli kirjoittelen tänne aina silloin tällöin graduprosessin etenemisestä. Nyt paljastan sitten gradun työotsikon (ei saa varastaa aihetta :D). Aiheeni on siis tällä hetkellä otsikoitu suunnilleen näin:

Homoseksuaalisuuden monet nimet John Addigton Symondsin ja Edward Carpenterin tekstien kontekstissa.(Homseksuaalisuuden diskursseja Iso-Britanniassa 1800-luvun lopulla ja 1900-luvun alussa).

Aika vetävä nimi vai mitä ;) No se voi olla että otsikko tulee vielä muokkautumaan prosessin edetessä. Tarkoituksenani on siis käyttään lähteistönä kahden herran tekstejä homoseksuaalisuuteen liittyen, jotka on kirjoitettu karkeasti sanottuna tuossa 1800-luvun ja 1900-luvun vaihteessa. Luultavasti kyseiset tekstit myös vertautuvat keskenään. Ei siitä sen enempää tällä hetkellä.

Graduun minulla on jo tutkimuskirjallisuutta haalittuna iso kasa.


Nyt pitäisi alkaa tuota kasaa pikkuhiljaa käymään läpi. Olen ostanut itselleni oman muistikirjan ihan graduun liittyviä muistiinpanoja varten. Minusta on jotain aina mukava kirjoitella käsin ylös ennen varsinaisen tekstitiedoston työstämistä, joten siksi muistikirja. Se kulkee mukana myös aina kun tapaan ohjaajaa, ja saan sinne hänen neuvonsa ja vinkkinsä aina ylös.


Tällä viikolla tarkoitukseni on pureutua menetelmääni, eli diskurssianalyysiin. En itsekään ole vielä täysin varma siitä, mitä se tarkemmin sanottuna on :D Olen toki käyttänyt sitä seminaaritöissäni, jotka ovat johtaneet minut pikkuhiljaa tähän aiheeseen koko gradua ajatellen. Tässäpä sen käyttö vielä tarkentuu. 

Ensiviikon maanantaina on ohjaajan kanssa tapaaminen, johon mennessä diskurssianalyysin tulisi olla selvää kauraa ;) Olen todella tyytyväinen siihen,että ohjaajani on todella mukana tässä prosessissa ja antaa minulle määräaikoja. :D Ei tästä oikein muuten tulisi mitään. Sellainen sopii minun persoonalleni opiskeluasioissa, ja sen on ohajaajakin jo tainnut huomata.

Eipä tässä tällä hetkellä paljon muuta olekaan enää sanottavana. Aion tosissaan kirjoitella näitä gradunteostani kertovia tekstejä aina silloin tällöin tänne. Jos teillä on kysymyksiä, tai toiveita näihin gradupostauksiini nähden, laittakaa toki kommenttia tämän postauksen kommenttiboxiin :D 

Kommentit

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Söpö kettutyttö vai femme fatale?

Joulukalenteri luukku 8: Pokemon suklaajoulukalenterin luukku 8

Sotkuinen (ja" ruma") totuus elämästäni