Asiaa siitä naisen kruunusta..

Nimittäin hiuksista. Tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen hiusväriini. Tämä violettiin taittava punainen (tai siis ihan violetti se on olevinaan, mutta se haalistuu punaiseksi), tuntuu todella omalta. Siksi olen tällä samalla värillä värjännyt viime syksystä lähtien, silloin kun siis olen värjännyt. Yhteen asiaan en kuitenkaan ole hiuksissani tyytyväinen. Nimittäin leikkaukseen. Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa, niin laitetaanpa tähän kuvia,joissa hiuksiani ei ole juurikaan laitettu. 




Kun hiuksiani ei kiharra, tai laita niitä letille tai nutturalle, ne ovat mitäänsanomattomat ja muodottomat. Väri pelastaa toki jo paljon, mutta jos malli on pepusta, niin ei se värikään pitkälle piristä. Haluan tehdä hiuksilleni todella jotain, tietäisinpä vain mitä.

Minulla on ollut viimeisen kuuden vuoden aikana, kun olen Joensuussa asunut, monta hiustyyliä. On ollut pidempää ja lyhyempää. Polkkaa, ja poikatukkaa. Ainut asia,minkä olen saanut päätettyä on se, etten halua enää kauhean lyhyitä hiuksia. En tuntenut itseäni itsekseni lyhyessä polkkatukassa, enkä varsinkaan poikatukka lookissa.

Kuitenkin, kun aloitin hiusteni kasvattamisen taas pidemmiksi, päätin etten anna niiden kasvaa niin pitkiksi, että ne alkavat näyttämään elottomalta hippitukalta. No, se päätös näköjään ei pitänyt. Olen tyytyväinen hiuksiini tällä hetkellä vain silloin kun ne ovat kiinni tai kiharretut. Haluaisin, että hiukset näyttäisivät auki ollessaan kauniilta myös silloin, kun en jaksa kihartaa niitä. 

Osalla synttärirahoistani voisin mennä kampaajalle leikkuuttamaan tukkaani. Ainut ongelma vai on, etten oikein tiedä, mitä haluan. En osaa päättää kuinka paljon haluan pituudestani pois, enkä oikein osaa ilmaista kampaajalle, millaista kerrostusta esimerkiksi haluaisin tähän tukkaani. Olen miettinyt tätä ongelmaani nyt parin kuukauden ajan.  Ensiavuksi tosiaan värjäsin hiukseni itse, koska ei ole varaa kampaamovärjäykseen, ja olen löytänyt markettiväreistä sen itselleni mieluisan. Nyt pitäisi enää miettiä se mieluisa hiusmalli, ja hiusten pituus, ja mennä viimein kampaajan tuoliin uudistumaan. 

Ideoita otetaan muuten vastaan, jos siellä ruudun toisella puolella, jollain olisi ehdotusta siitä millainen hiusmalli minulle sopisi? ;) Vaan nyt jätän tämän hiusasian hautumaan, ja menen tekemään jotain muuta.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Söpö kettutyttö vai femme fatale?

Joulukalenteri luukku 8: Pokemon suklaajoulukalenterin luukku 8

Sotkuinen (ja" ruma") totuus elämästäni