Projektina keveämpi ja terveempi elämä


Tänään menin pitkästä aikaa vaa´alle. Paino ei ollut onneksi kivunnut niin isoihin lukemiin, kun aluksi pelkäsin. Lukema oli kuitenkin oma henkilökohtainen ennätykseni, joskin onneksi vielä ihan reilusti alle sadan kilon. Oikeaa lukumäärää en aio paljastaa, koska olen senverran nainen, eikä naisilta saa koskaan kysyä painoa tai ikää ;) 

Ennen tätä päivää olisin luultavasti pilannut vaa´alla käynnillä koko päivän, ja itkeä tirauttanut parit kyyneleet. Ehkä se, että tällä kertaa ei käynyt niin kertoo jotain siitä, että olen sisäistänyt sen, mikä elämän keventämisessä on pääasia. Se että minulla on nyt parempi ja kevyempi olo sen jälkeen kun olemme olleet Timon kanssa kuukauden ajan kevennyslinjalla, painaa paljon enemmän vaakakupissa kuin se vaa´an lukema. Sitäpaitsi uskon että tällä tyylillä sen lukemankin suunta tulee olemaan vain alaspäin.

Jotenkin tuntuu, että olen saanut päätökseen sen henkisen prosessin, joka minun täytyi saada ennen kuin voin kuvitellakaan pudottavani painoa, ja olevani matkalla kohti sitä niin paljon puhuttua normaalipainoani. Tiedän että kiloni eivät määrittele minua. Tiedän, että en näytä miltään satukirjan hirviöltä kiloistani huolimatta. Tiedän myös, että tärkeintä elämäntapa muutoksessa on se muutos. Se että syön terveellisemmin, ja liikun enemmän. Kilojen putoaminen on vain se bonus, mikä tulee paremman ja terveemmän olon kylkiäisinä. 

Se on totta, etten aina ole tyytyväinen kroppaani tämmöisenä. Olen kuitenkin huomannut blogia pitäessäni, etten näytä aina niin kauhealta kuin kuvittelen näyttäväni. Minä olen normaalin näköinen, joskus ihan nättikin nainen. Huonoja päiviä nyt on kaikilla. 

Joka tapauksessa aloitan nyt uuden aikakauden. Yritän muuttaa elintapani terveellisiksi koko loppuelämäni ajaksi. Siihen tietenkin kuuluu myös kohtuudella herkuttelu. Nyt kun matkaa normaalipainoon on vielä paljon, herkkupäivä tulee olemaan vain kerran viikossa. Myöhemmin opettelen ottamaan herkut kohtuudella ruokavaliooni mukaan hieman enemmän. 

Tärkeintä on, että tiedän ettei nopeat tulokset tässä asiassa ole se pääasia. Minulla ei ole mikään kiire, ja on turha ottaa kauhean suuria paineita siitä, miten nopeasti paino lähtee putoamaan. Kun vain elän terveelisesti, alkaa kehonikin pyrkiä normaalipainoonsa. Olen liikkeellä luottavaisin mielin.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Söpö kettutyttö vai femme fatale?

Joulukalenteri luukku 8: Pokemon suklaajoulukalenterin luukku 8

Sotkuinen (ja" ruma") totuus elämästäni